Monday, July 20, 2009

Hari ini...

Alhamdulillah..aku baru je balik dr makan kt Pak Hussein Tom Yam. Tom yam die memang syok ler lebih-lebih lagi ada orang yang baik hati belanja aku hari ni. Terima kasih kak bed kerana sudi membelanja saya yang memang tengah budget ni. Even sekarang ni dalam proses nak boikot nasi kononnya, tapi biler org nak belanja, rezeki depan mata, takkan nak lepas je kan. Alhamdulillah, rezeki daripada Allah. Sebenarnya bukanlah pasal makan yang aku nk pointkan di sini tp ni just iklan sebelum masuk citer yang nak disampaikan.

Pernah tak kawan-kawan melalui satu hari yang penuh dengan cabaran dan menguji kesabaran? Mesti pernah kan? Satu hari tu semua yang kia wat mest tak menjadi. Ada sahaja masalahnya. Itulah yang aku alami hari ni.

Pagi-pagi lagi, sampai je lab Dr trus tanya pasal 'zeta potential' yang aku buat untuk test emulsion. Tapi, aku tak dapat bagi jawapan yang bagus. Yela, tiba-tiba je Dr tanya masa aku tengah dok sibuk buat eksperimen. Otak aku pun jadi terkejut. Tak sempat otak aku nak search dokumen-dokumen yang aku simpan dalam laci memori aku. So, Dr pun sedekah lah senyuman die yang sangat sinis. Matilah aku....

2nd story,
Dr tanya aku pasal artikel air zam-zam yang Dr suruh aku buat Tapi, aku terpaksa bagi jawapan yang menghampakan Dr. Tak siap lagi. Inilah jawapan aku paling tak suka nak bagi. Tapi nak Buat camne, dh tu je jawapn yang aku ada. Bukan aku sengaja tak siapkan. Actualy, aku dh wat hampir separuh, tapi kite manusia hanya merancang, Allah yang menentukan segala-galanya. Lap top aku tiba-tiba buat hal. Aku simpan artikel kat desktop, so, tak dapatlah aku selamatkan artikel aku tu. wawawa..sedey nye...nak menangis rasa kene wat semula daripada awal. Sabar je la.. Maaf Bos!

3rd story,
Hari ni Dr mintak aku tepah hotel di Kota Kinabalu Sabah. Tapi, sekali lagi aku menghampakan Dr. All room are fully BOOKED!....Arghhhh..tak sukenyer..nak kene berdepan lagi dengan Dr.
DR, mintak maaf sekali lagi...

4th story,
Petang tadi buat analysis kat farmasi. analysis zetasizer... tapi, nasib malang lagi..mesin yang aku kene gune tu rosak pulak...
Ya Allah..
sungguh besar dugaan aku hari ni...
Sangat-sangat menguji kesabaran tapi aku tau ni semua perancangan Allah..pasti ada hikmah di sebalik kejadian nie...



-Rehat jap pas tak dapat jawab tutor organik-
Noor Hidaya
Desasiswa Indah Kembara


2 comments:

hentian said...

Salam taaruf.

Aku pun pernah makan kat Hussein Tom Yam. Respek la aku kat Melayu macam ni. Bukak kedai makan besar-besar macam Cina-Cina dok buat gitu!

rossees said...

Salam,

Sedihnya dengar..

Kenapa Dr.suruh tempahkan hotel?hmm..